Čo je dôležité pri tvorbe webu?

V tomto blogu vám prinášame 7 tipov na vytvorenie kvalitného webu. Na čo sa treba zamerať, čoho sa naopak vyvarovať, čo sú „must have“ prvky a naopak v čom treba brzdiť.

Čas, ktorý vám dáva váš zákazník na to, aby ste udržali jeho pozornosť je naozaj krátky. Práve preto je potrebné zaujať ho čo najskôr a dobrým spracovaním vášho webu.

1. Intuitívna navigácia

Prečo ľudia používajú internet, keď väčšina informácií sa nachádza aj v knihách? Áno, samozrejme, nemajú doma všetky knihy, no najmä je to ľahšia a rýchlejšia orientácia.

Čo to znamená pre váš web? Ak chcete, aby sa vaši potenciálni zákazníci dostali k tomu, čo hľadajú, ponúknite im menu a iné navigačné prvky, ktoré sú intuitívne a zákazník nemusí lúštiť a domievať sa, čo znamenajú.

Použite v navigácii slová týkajúce sa priamo oblasti, ktorej sa web týka. Pod nadpisy zaraďte ostatné položky, ktoré priamo súvisia s produktami/službami alebo problematikou, ktorej sa váš web venuje. Nevytvárajte zbytočné podkategórie. Vhodnejšie je pridať k jednotlivým menu položkám ikony. Tie často pomôžu k jasnej a intuitívnej navigácii po vašom webe.

2. Responzívny dizajn

Kto dnes nesurfuje prostredníctvom smartfónu? Responzívny dizajn je dôležitejší ako kedykoľvek v minulosti. Váš web budú užívatelia navštevovať z rôznych zariadení a tu prichádza na scénu responzívny dizajn.

Responzívny dizajn zaručuje, že zákazníci budú mať dobrý dojem z návštevy vášho webu bez ohľadu na zariadenie, ktoré použijú. Váš web sa prispôsobí každému zariadeniu tak, aby všetky prvky boli zobrazené správne, aby bola manipulácia jednoduchá a taktiež prispôsobená zariadeniu.

Venujte veľkú pozornosť prispôsobeniu dizajnu najmä pre mobilné telefóny, nakoľko až 80% z vašich zákazníkov navštívi váš web prvýkrát práve cez svom smartfón.

3. Vizuálna identita

Jedným z dôvodov prečo je dizajn a jeho konzistentnosť dôležitá je zapamätateľnosť. Práve konzistencia vám pomáha u vášho publika budovať alebo udržiavať povedomie o značke. Správne nastavená vizuálna identita vám pomôže udržať zákazníkov a zabezpečí jednotný imidž vašej značky.

Vizuálna idenita je základom toho, ako by mal váš web vyzerať. Ide najmä o výber farieb, typografiu, výber oblých alebo hranatých tvarov použitých na vašom webe a pod. Toto všetko musí byť spojené s myšlienkou a hodnotami vašej spoločnosti. Ideálnym stavom je dosiahnuť, aby už dizajn napovedal čo najviac o vašej značke. A texty ho vhodne dopĺňajú.

Ak máte na svojich web stránkach či tlačovinách jednotný vizuál, ste na dobrej ceste vytvoriť zákaznícky obľúbený brand.

4. Obrázky, videá, ikony,…

Vedeli ste, že u zákazníkov je desaťkrát vyššia pravdepodobnosť interakcie s videom ako s obyčajným textom?

Obrázky a videá sú vynikajúce prvky, ktoré obohacujú web. Niektoré firmy to však naozaj preháňajú. Ich stránky sú preplnené rôznymi fotografiami, galériami, videami, čo často spôsobuje spomalenie webu.

Cieľom je vytvoriť na web stránke rovnováhu medzi obrazovými materiálmi a textom. Citlivo treba uvažovať nad umiestnením obrázkov a videí vzhľadom na text, ku ktorým patria. Ľudia si pamätajú obrazové materiály o veľa ľahšie ako text. Spojením obrázkov a kvalitných textov si vašu značku zákazníci zapamätajú jednoduchšie.

Treba však pamätať na to, aby ste váš web nepreťažovali veľkým množstvom vizuálnych prvkov. Okrem záťaže pri načítaní webu, by presýtenosť obrázkami mohla byť pre návštevníkov rušivá.

5. Presvedčivé webové texty

Užívatelia navštevjú váš web s cieľom získať informácie, či už o produkte, službe alebo inej problematike. Pri vytváraní textov je dôležité, aby mali skutočnú výpovednú hodnotu.

Ak má web zaujímavé texty doplnené o obrazové materiály, užívatelia strávia na vašom webe viac času. Prečítajú si informácie o vašej spoločnosti, dozvedia sa viac a tým sa zvyšuje šanca, že práve u vás si produkt alebo službu kúpia.

Vyvarujte sa zbytočným omáčkam a siahodlhým príbehom. Zákazník chce stručné a výstižné informácie, ktoré sú doplnené výstižným obrázkom alebo videom.

6. Call-to-action prvky

Aké prvky to vlastne sú? Keď už máte svojich potenciálnych zákazníkov na webe, chcete ich viesť k tomu, aby si u vás kúpili tovať alebo službu. Call-to-action (CTA) sú kľúčové prvky k vyvolaniu interakcie. Ich umiestnenie, veľkosť a dizajn by mala byť dôkladne premyslená.

Dobre navrhnutý CTA prvok prinúti vašich návštevníkov prejsť k ďalšiemu kroku. Podstatné je, aby tieto prvky zapadali do existujúcej vizuálnej identity, ale zároveň neboli „násilné“ a nepôsobili nátlakovo.

Využitím CTA prvkov zvyšujete pravdepodobnosť konverzie užívateľa práve na vašom webe.

7. Rýchlosť stránky

Môžete mať ten najlepší a najprepracovanejší dizajn stránky. Čo z toho, ak ho užívatelia neuvidia. Rýchlosť načítania stránky je dôležitým prvkom web dizajnu. V tejto uponáhlanej dobe ľudia obzvlášť potrebujú rýchly prístup k informáciám, službám alebo produktom.

Pravdepodobnosť okamžitých odchodov pri načítaní stránky už v rozmedzí 1 a 3 sekúnd je 32%. Medzi 1-5 sekundami je to dokonca 90%.

Užívatelia nemajú radi, ak musia čakať na načítanie webu. Ak sa váš web načítava príliš dlho, stratia záujem, vrátia sa k výsledkom vyhľadávania a odídu ku konkurencii.

K rýchlemu načítaniu webu prispieva jeho dobrá štruktúra, optimalizácia a správne nastavenia. Pri náročnejších stránkach odporúčame ich umiestnenie na virtuálny server, kde web nie je ovplyvňovaný celkovou návštevnosťou všetkých stránok na serveri.

Veríme, že týchto 7 tipov na vytvorenie kvalitného webu vám umožnilo nahliadnuť na tvorbu web stránky z iného hľadiska a pomôže vám pri navrhovaní toho vášho. Ak by ste potrebovali pomoc, sme tu pre vás. Neváhajte nás kontaktovať.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email